Sydtrafik: vores kunder er tilfredse

Hver anden kunde hos Sydtrafik er 'meget tilfreds' med selskabets service og buskørsel. Direktøren roser især buschaufførerne for at bringe tilfredsheden op.

En tidlig julegave. Sådan vurderer Sydtrafik den undersøgelse, som analysebureauet Wilke, har lavet for trafikselskabet. Undersøgelsen viser, at de fleste kunder er meget tilfredse, når de kører med bus.

- Det kan vi takke chaufførerne for. Chaufførens service og kørsel har stor betydning for, hvordan kunden oplever turen i bussen. Det er vognmændenes og Sydtrafiks fælles opgave at klæde chaufførerne på til at møde kunderne. Derfor vil vi i Sydtrafik også gøre kontakten med chaufførerne endnu stærkere i de kommende år, siger direktør i Sydtrafik, Lars Berg i en pressemeddelelse.

På en skala fra 0 til 100 ligger den overordnede tilfredshed på 79 point. Det er en stigning på fire point siden 2013.

Det er analysebureauet Wilke, som har spurgt et repræsentativt udsnit på 1.116 passagerer om deres tilfredshed på en lang række punkter. Undersøgelsen viser, at tilfredsheden er steget på samtlige områder siden den foregående undersøgelse i 2013.