Det blev til mange kolde morgener på de syd- og sønderjyske togperroner i 2016. Mere end hver fjerde passager kom for sent på togstrækningen mellem Kolding og Sønderborg/Padborg.
- For DSB’s vedkommende kan jeg fortælle, at vi sidste år havde en del udfordringer med vores tog, siger Tony Bispeskov, informationschef i DSB i en pressemeddelelse.
Togtiderne i januar i år viser dog nye takter. Driften på den syd- og sønderjyske strækning er nemlig på vej tilbage på sporet og nærmer sig DSB’s målsætning.
Det glæder mig, at vi er på rette vej med kundepunktligheden mellem Kolding og Sønderborg/Padborg.
I januar 2016 kom 63,5 procent af de syd- og sønderjyske passagerer til tiden. Det forbedrede DSB til 81,9 procent af kunderne i januar 2017.
- Det glæder mig, at vi er på rette vej med kundepunktligheden mellem Kolding og Sønderborg/Padborg, siger Tony Bispeskov.
DSB's målsætning er, at 82,4 procent af kunderne mellem Kolding og Sønderborg/Padborg skal komme rettidigt frem.
Punktlighed mellem Kolding og Sønderborg/Padborg i januar:
Punktlighed | Overordnet | Morgen-myldretid | Eftermiddags-myldretid |
---|---|---|---|
Procent | 81,9 | 78,2 | 80,3 |
Kundepunktlighed regnes fra forsinkelse på 3 minutter og op og er inkl. aflysninger.