Sender "dumme-bøder" til P-selskab

Rikki Tholstrup Jørgensen er så træt af at få P-bøder, han mener, er udskrevet på forkert grundlag. Nu sender han regning for den tid, han bruger på at klage.

Efter at have modtaget tre P-bøder fra EuroPark, har Rikki Tholstrup Jørgensen fra Vejle fået nok.

- Bøderne er en fejl. Jeg har betalt for parkering med en app på min telefon, alligevel har jeg fået bøderne, og det vil jeg altså ikke finde mig i, fortæller Rikki Tholstrup Jørgensen til TV SYD.

Bøderne er givet for at parkere bilen to gange på Staldgårdsgade i Vejle og en gang på Dalbygade i Kolding, og alle gange siger Rikki Tholstrup Jørgensen, at han har brugt selskabets app til at betale med.

Efter Rikki Jørgensen sendte den første klage, anerkendte P-firmaet, der var begået en fejl, og annulerede bøden.

Men efter endnu to bøder valgte Rikki Jørgensen at tage alternative midler i brug, og sendte EuroPark en regning på 2390 kroner til P-selskabet.

- Hver gang har jeg brugt cirka en halv time på at klage til selskabet. Det er tid der går fra mit arbejde og alt mulig andet, og det er ikke rimeligt, når det nu er deres fejl helt fra starten, forklarer Rikki Jørgensen. - Og så synes jeg sådan en "dumme-bøde" matcher EuroParks  måde at behandle mig og også andre på.

Efter den første klage og endnu to bøder, valgte Rikki Tholstrup Jørgsensen at lægge klage og sin regning til EuroPark på facebook. Og her er der stor opbakning.

Opslaget nu delt knapt 7000 gange og nået ud til cirka 400.000 mennesker.

Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her, eller ændre din browsers indstillinger.