TV SYD går på Facebook

Følg med i kulissen på TV SYD og få feedback på dine egne nyheder. Det er ingredienserne i TV SYDs nye Facebook-side, der bliver lanceret mandag 7. februar.

Seerne i Syd- og Sønderjylland får nu mulighed for at følge og præge produktionen af de regionale nyheder på tætteste hold via Facebook. TV SYD har besluttet at øge aktiviteten på det sociale medie, som led i en offensiv strategi.

- Vi vil gerne inddrage seerne mere, og vi tror på, at det kan lade sig gøre med Facebook, siger programchef Claus Christensen og tilføjer:

- Hver dag vil seerne få at vide, hvilke historier vi arbejder på til aftenens udsendelse, så seerne kan kommentere og være med til at præge det, de ser i fjernsynet. Samtidig giver det også os mulighed for at spørge seerne til deres erfaringer.

Seerredaktør giver feedback

Udover at følge arbejdet i kulissen, bliver der kontant afregning til seerne for deres egne historier og videoer. Facebook-siden bliver seernes egen kanal, hvor seerne får deres egen seerredaktør, der giver ris og ros og gode råd til, hvordan videooptagelser og nyheder kan gøres bedre.

Samtidig vil de bedste historier på forskellige måder blive præsenteret i tv. For eksempel når seerne hver måned kårer månedens seervideo.

- Sidste år høstede vi mange gode erfaringer med brugergeneret tv, så vi ved, at seerne har lyst til at være med, og vi ved at det kan præsenteres i tv, så det er spændende for de andre seere. Derfor er jeg ikke i tvivl om, at Facebook-siden vil blive et samlingspunkt for alle Syd- og Sønderjydernes egne historier, siger projektleder Bjørn Olsen.

TV SYD markerede sig i 2010 med projekt Seerne Viser, hvor seerne i stor stil blev inddraget i programvirksomheden med deres egne hjemmevideooptagelser.

Seerne Viser og det nye Facebook-projekt er finansieret med tilskud fra TV SYDs støtteforening.