TV der bevæger dig

Fire gode grunde til at købe tv-reklamer

TV 2s analyseafdeling har udført 90 ROI (Return-On-Investment) cases i samarbejde med vores annoncører, og med udgangspunkt i resultaterne fra disse præsenterer vi her fire gode grunde.

1) Tv sælger bedst
Tv skaber størst volumen i salget og leverer det største bidrag til bundlinjen. Ingen andre medier medvirker så meget til salget som tv, og tv er en langt bedre investering end fx printannoncer og tilbudsaviser.

2) Tv lever længst
Effekten af tv varer længere end andre medier. Tv-spottet lever videre i forbrugernes bevidsthed længe efter andre indsatser er glemt igen. Det kan ses på salget.

3) Tv kan sælge alt
De 90 cases repræsenterer alle brancher, og investeringen i en tv-kampagne kommer hjem over hele linjen. Men faktisk kan vi konkludere, at nogle brancher opnår en højere ROI end andre. Langvarige forbrugsgoder er topscorer med en gennemsnitlig ROI på 8,3, dvs. at hver gang du investerer 1 kr. på tv, får du 8,3 kroner igen.. Kortvarige forbrugsgoder i den anden ende af skalaen opnår et gennemsnit på 4,8. Begge resultater er dog et overbevisende afkast.

4) Tv er en sikker investering
Dine penge er aldrig spildt på tv. Investeringen betaler sig allerede på kort sigt. 91% af kampagnerne har en ROI over 1, og gennemsnittet er 6. Med andre ord: Du får din investering seks gange igen på tv, hvilket er langt bedre end kampagnernes ROI på tilbudsaviser, outdoor og printmedier. Faktisk er tv kun overgået af online, der har en gennemsnitlig ROI på 8,8. Det tal skal ses i lyset af, at medie investeringen, og dermed også afk astet, er langt mindre end for tv.

Er du interesseret i at høre mere, er du velkommen til at kontakte:

KASPER DE PLACE
Regional Business Manager
TV 2 Reklamesalg

M + 45 30 17 29 48, T + 45 39 75 75 75
kdph@tv2.dk

TV 2 DANMARK A/S
Europaplads 16, DK-8000 Århus C
Teglholm Allé 16, DK-2450 København SV
www.tv2media.dk