9.000 girokort sendt ud ved fejl

Kolding Kommune har ved en fejl sendt 9.000 girokort ud til borgere, som er tilmeldt betaling via betalingsservice.

Hvis du som borger i Kolding Kommune i disse dage modtager et girokort fra kommunen i stedet for en opkrævning via betalingsservice, skal du betale girokortet. Kommunen har nemlig sendt girokortene ud ved en fejl, og de kan ikke trækkes tilbage.

- Vi beklager dybt denne fejl, som er opstået i forbindelse med, at kommunen tager et nyt huslejesystem i brug. Vi har undersøgt, om vi kan rulle fejlen tilbage, men det er ikke muligt. Derfor må vi desværre bede borgerne om at bruge girokortet denne gang. Det gøres lettest via netbank, siger gruppeleder Jette Møller, Kolding Kommune på kommunens hjemmeside.

Har man fået et girokort fra kommunen, opfordrer den til, at man læser beskrivelsen af opkrævningen i emnefeltet, og hvis det lyder rigtigt, kan man roligt betale girokortet. Hvis man har spørgsmål til opkrævningen af girokortene kan man desuden ringe til kommunen på 79 79 79 79.

Seneste: Kolding Kommune oplyser i en pressemeddelelse, at fejlen er rettet, og at girokortene alligevel ikke bliver sendt ud.

 

FAKTA

De knap 9.000 girokort omfatter alle de opkrævninger, som forfalder til
betaling i maj måned blandt andet opkrævninger for daginstitutioner og
madordning.

Overskriften på alle girokort er fejlagtigt 'Husleje'.

Hvis du er tilmeldt betalingsservice, vil næste opkrævning ifølge
Kolding Kommune blive automatisk opkrævet via PBS, uden at du
behøver at foretage dig noget.