Danfoss Universe lokker med duft

Tre lokale virksomheder har været med til at udvikle en ny brochure, som kan dufte og lugte. Det har noget at gøre med menneskekroppen, og måske er det mere en dunst end en duft.

Danfoss Universe har udviklet den lugtende brochure i forbindelse med den kommende sæson, der begynder 1.april.

På rejse i kroppen

I år er det nemlig den fantastiske menneskekrop, der er i centrum hos Danfoss Universe. Bl.a. kan gæsterne gå på opdagelse i menneskets mange sanser og rejse gennem kroppen i en simulator. Derfor var det nærliggende at tænke kreativt, da den nye sæsonbrochure skulle udvikles.

- Vi vil gerne inspirere børn, forældre og skoler til at besøge os og samtidig vise, at Danfoss Universe er en oplevelsespark, hvor nysgerrighed og forundring er i fokus, forklarer Mette Sørensen, der er brand-og kommunikationschef i Danfoss Universe. Så allerede før gæsterne ankommer, skal vi pirre nysgerrigheden og vise, hvad det er for en type oplevelser, man får i Danfoss Universe. Derfor har vi valgt at tilføje en helt ny dimension i vores brochure, nemlig duft.

Kongelig prut?

Den nye brochure fra Danfoss Universe indeholder informationer om parken og har især fokus på sæsonens nyhed ?Din fantastiske krop?. På en af siderne kan man gnide på to forskellige felter, der hver indeholder en særlig markant duft. Duftene giver svaret på det spørgsmål, som brochuren stiller: om prutter fra prinsesser og professorer lugter ens?

Duften kommer fra et pulver, der bliver blandt i tryksværten. Når man gnider på det lakerede område, kan det dufte af f.eks. pebermynte, citron eller jordbær, og der er flere hundrede dufte at vælge imellem. Hvilke to dufte, Danfoss Universe har valgt, forbliver en velbevaret hemmelighed frem til offentliggørelsen af brochuren.

Lokale virksomheder er med

Sammen med Lisbeth Gram fra det kreative idébureau Besouled i Gråsten blev idéen om den nye duft-brochure skabt. Herefter blev endnu to lokale virksomheder kontaktet for at løse den udfordrende opgave: Lindén Kommunikation i Sønderborg har været tekstforfattere, og Toptryk Grafisk i Gråsten har fået til opgave at trykke den meget specielle brochure.

Trykkeriet har tidligere produceret tryksager med duft, men det er dog første gang, at 260.000 eksemplarer af en tryksag skal forsynes med både duft og lugt.

Det er ikke et tilfælde, at Danfoss Universe har valgt at samarbejde med tre lokale virksomheder.

- Det er en myte, at man skal til København eller andre store byer for, at tingene virkelig kan blive nytænkende, kreative eller gode. Mange af vores lokale bureauer og trykkerier er fagligt fuldt på højde med de helt store. Og så har vores lokale leverandører den ekstra fordel, at de kender os og området rigtig godt, siger Mette Sørensen.