Det lysner for butikscenter i Vejle

Efter en svær start har butikscentret Bryggen i Vejle fået gang i omsætningen, der er øget med 10 procent i årets første kvartal.

Med en fremgang i omsætningen på 10 procent for første kvartal ser fremtiden lysere ud for det tre år gamle citycenter. Målet er øget salg og tre millioner kunder i 2011.

- Efter åbningen i 2008 satte den generelle afmatning ind. Heldigvis fik Bryggen støt og roligt slået sig fast som en central del af butiksbilledet i Vejle, og vi omsatte for 420 millioner kroner sidste år. Vi forventer, at den positive udvikling holder resten af året, siger centermanager fra Bryggen, Bente Nissen.

Åbningen af 10 nye butikker i slutningen af 2010 og starten af 2011 har givet Bryggen en større gennemstrømning af kunder.

De nye butikker er blandt andre Burger King, Rasmus Klump Familierestaurant Go Pingo, Sisters Point, Selected, Jette Riis, H&M og senest Bianco, der åbner i maj 2011.

Bryggen dækker et markedsområde på 140.000 husstande. 58 procent kommer fra det primære markedsområde, som er 7100 Vejle, mens 42 procent af kunderne kommer fra et stort opland omkring Vejle.