Duften af nybagt brød skal lokke tyskere til

Antallet af tyskere i danske sommerhuse er halveret. Det skal ny markedsføring ændre på.

Duften af friskbrygget kaffe og nybagt brød er et af de kneb der bruges for at lokke tyskerne tilbage i danske sommerhuse.

Et mobilt dansk sommerhus besøger blandt andet Berlin, Hamburg og Düsseldorf.

I huset dufter der af friskbrygget kaffe og nybagt brød. Grillen på terrassen og kanoen ved siden af huset skal være med til at sætte feriedrømmene i gang.

Tyske børnefamiliers leje af danske sommerhuse er halveret siden det gik bedst.

Det vil VisitDenmark sammen med DanCenter, Feriepartner Danmark, Sol og Strand og Novasol gøre noget ved.

- Vi vil på vores turné i Tyskland vække tyskernes minder fra Danmark, så de genopdager barneglæden ved dansk feriehusferie og anspores til at give den oplevelse videre til deres børn. Derudover vil vi også tiltrække tyskere, der endnu ikke har besøgt Danmark. De skal opleve, hvordan feriehuset i dag opfylder deres feriebehov for at være sammen, lave sjove aktiviteter, være tæt på naturen og dyrke den danske hygge i et tidssvarende feriehus, siger Lars Ramme Nielsen, markedschef for VisitDenmark i Tyskland, til Flensborg Avis.