Esbjerg-firma: Kom ind i kampen

Den danske detailhandel behøver ikke at blive trukket ned af udenlandske netbutikker. De kan selv gå ind i kampen på nettet. Det er Nicehair.dk i Esbjerg et eksempel på.

Virksomheden importerer plejeprodukter til kvinder, og nu begynder den at reeksportere til kunder i udlandet.

I løbet af seks-syv år har netbutikken oparbejdet en en omsætning, som i år ventes at runde 100 millioner kroner.

Den er stiftet af Tonny Brun Nielsen. Han begyndte som studerende at sælge hårprodukter, da hans tidligere kone var frisør.

- Jeg solgte via forskellige websites, men det begyndte først at gå stærkt, da jeg købte en webshop, fortæller han.

Virksomheden har i dag godt 20 fastansatte og 20 deltidsansatte ungarbejdere. De pakker varerne på et stort lager i Esbjerg.

- Vi har mulighed for at købe stort ind, så vi kan købe varerne billigere end andre. Samtidig har vi lave omkostninger, og vi kan tillade os at tjene mindre pr. vare, fordi vi har en stor omsætning, forklarer Tonny Nielsen Brun.

En stikprøve viser, at kunderne for eksempel kan spare op mod hundrede kroner på en almindelig neglelak i forhold til en gammeldags butik.

Firmaet har i år fået e-handelsprisen i kategorien "Brugernes favorit".

Virksomheden har fået et solidt fundament på det danske marked for plejeprodukter. Den er netop sprunget ud på det svenske marked, og de nære mål er detailmarkedet i Finland, Norge og Holland.

De udenlandske markeder skal erobres under navnet Nicebeauty.com.