Valget står mellem tre forskellige øl. Tirsdag aften serveres de til et arrangement i bryggeriets lounge på Sydbank Park, Haderslevst – og de næste dage er der afstemning i Aabenraa og Løgumkloster.
Den øl, som får flest stemmer, bliver den nye fan-øl, som har fået navnet Blue Bird med hilsen til bryggeriets succes-øl, Black Bird og Sønderjyskes klubfarve blå.
Foruden fire afstemninger i Sønderjylland holdes et ekstra arrangement på den sønderjyske ambassade i København.
Blue Bird skal fremover sælges og nydes i forbindelse med Sønderjyskes hjemmekampe (herrehåndbold) i Broager Sparekasse Skansen, Aabenraa Idrætscenter (damehåndbold) og superligakampene på Sydbank Park.
I SE Arena i Vojens er det Unibrew, der levererer øllet i form af Royal og Heineken.
Den nye øl Bluebird sælges første gang i forbindelse med Sønderjyskes første hjemmekamp – mod Brøndby – den 26. februar. Så er der da en chance for, at øllene er kolde...?