Iværksættere lægger alt på nettet

Iværksættere bliver af og til kaldt for version 2.0 af rockstjerner. De er på tv i den bedste sendetid, og de har masser af fans på sociale medier.

Det, som de gør så godt, er, at de skaber et personligt brand. Altså en unik fremtoning online, som gør, at de tydeligt skiller sig ud fra vrimlen på sociale medier. Og grunden til, at iværksætterne gør det, er dels for at markedsføre sig selv og deres virksomhed, og dels for at hjælpe andre i gang med iværksætteriet.

To af dem der ikke bare har kastet sig ud i iværksættereventyret, men også forsøger at skabe et personligt brand, er Marcus Møberg og Casper Edens fra Kolding. Deres redskab er en såkaldt vlog. En slags videodagbog, hvor de fortæller om deres dagligdag, om de udfordringer de møder, og i høj grad om alt det sjove ved at være iværksætter.

Marcus Møberg har en fortid med en webshop for fitnessudstyr, mens Casper Edens har solgt smykker online. Sammen har de virksomheden SEO-service, der hjælper virksomheder med at få gennemslagskraft på nettet.

Mød dem i klippet her: 

Iværksættere bliver af og til kaldt rockstjerner version 2.0.