Det er Berlingskes Nyhedsmagasin, der har kåret Lego til at være den virksomhed i Danmark, som har det bedste image.
Direktør i Lego, Jørgen Vig Knudstorp, er glad for kåringen, men siger:
- Lego har været begunstiget. Sådan vil det ikke blive ved med at være. Lego-koncernen vil også ramle ind i fiaskoer, og det skal vi være forberedt på, siger han til avisen.
Jørgen Vig Knudstorp forsøger at advare om, at når det går godt, er der en risiko for at selvfedmen vokser.
- Der har Lego været før. Og det er det rene gift, hvis man ønsker at have en skarp og forandringsparat virksomhed, fortæller adm. direktør i kommunikationsbureauet Mannov, Steffen Lüders.
Den årlige imageanalyse viser i øvrigt, at flere andre virksomheder har forbedret deres image.
Blandt dem er A.P. Møller - Mærsk, der har Danmarks tredjebedste image, overgået af Novo Nordisk.
DSB indtager den absolutte bundplacering.