Lego-film løfter omsætning til nye højder

Lego's omsætning for første halvår 2014 er steget med 11 procent og når nu op på 11,5 milliarder kroner.

Tocifrede vækstrater i hele verden og et nettoresultatet for første halvår af 2014 på 2,7 milliarder kr. sammenlignet med 2,4 milliarder kr for første halvår af 2013. Lego har med de seneste resultater formået at præsentere endnu et rekordregnskab.

- Vores omsætning i første halvår af 2014 er mere end tredoblet sammenlignet med omsætningen for seks år siden i første halvår 2008. Det er et meget tilfredsstillende resultat, der viser vores markante vækst de seneste år under vanskelige markedsforhold, siger adm. direktør Jørgen Vig Knudstorp i en pressemeddelelse fra Lego koncernen.

Han betegner resultatet for første halvdel af 2014 som en konsekvens af Lego's evne til at udvikle, lancere og distribuere Lego-produkter, som børn over hele verden sætter øverst på deres ønskesedler.

Succesen skyldes dels, at de klassiske klodser sælger godt, men samtidig kan Lego takke en ny Lego-film for et godt bidrag til væksten i omsætningen.

Filmen, som på dansk hedder "Lego Filmen - Et Klodset Eventyr", havde premiere i starten af 2014 og er blevet fulgt af en række nye produkter, som ifølge Lego har solgt godt.

Legos succes skal dog for alvor stå sin prøve i andet halvår, hvor det vigtige julesalg skal i kassen, og det er endnu for tidligt at sige, om det gode resultat vil blive afspejlet i helårsresultaterne, lyder det fra Lego.

Se hele udtalelsen fra Lego her