TV der bevæger dig

Ny kampagne skal få arbejdsløse på kanten i job

Rema1000 i Aabenraa har blandt andet haft succes med at ansætte en autist.

En ny kampagne i Aabenraa skal blåstemple socialt ansvarlige virksomheder, og få flere til at ansætte de, der står på kanten af arbejdsmarkedet.

- Vi har omkring 1000 mennesker i Aabenraa, der står på kanten af arbejdsmarkedet, siger borgmester Thomas Andresen (V) til TV SYD.

Aabenraa Kommune vil snart søsætte en kampagne, der skal få virksomhederne til at overveje deres sociale ansvar. Og allerhelst få dem til at ansætte de mennesker, der har sværest ved at komme ind på arbejdsmarkedet.

- Ideen med kampagnen er, at give en slags blåt stempel, til de virksomeheder, der har folk ansat i fx fleksjob og praktikforløb, fortæller Thomas Andresen.

Kampagnen er vedtaget i går aftes på et økonomiudvalgsmøde, og mangler kun et ja i byrådet, før den kan skydes i gang for alvor. Som en del af kampagnen skal virksomheder kunne ansøge kommunen om et stempel, der signalerer, at virksomheden tager et socialt ansvar, ved fx at have folk ansat i fleksjob eller ved at ansætte arbejdsløse i kompetencegivende praktikforløb.

- Vi har brug for at få jobåbninger til de arbejdsløse på kanten, og jeg synes det her er en god måde at gøre det på, siger Thomas Andresen til TV SYD.

Tryk på del og herefter "Føj til hjemmeskærm" for at oprette en genvej.

Åben browser menuen og vælg "Føj til startskærm" for at oprette en genvej.

Hent TV SYDs nye app - seneste nyt lige ved hånden
Hent TV SYDs nye app - seneste nyt lige ved hånden
Hent TV SYDs nye app - seneste nyt lige ved hånden