Skrig-gule biler til lokal-journalistik

Den gule presse er normalt forbundet med skandalejournalistik og sensationer. Men det er næppe det, der skal lægges i JydskeVestkysten nye tiltag: Ni skriggule biler, som skal markere et nyt tiltag fra regionalavisen.

De små biler bliver bemandet med journalister og skal levere lokaljournalistik fra avisens ni kommuner. I journalist-jargon hedder det mojo-journalistik - sammensat af forbogstaverne i "mobil journalist".

100 jurnalister uddannet

I alt 100 journalister r uddannet i at fotografere og har fået eget kamera, så mojo-bilerne kan dække alle former for aktuelle begivenheder i lokalsamfundet. Fra trafikulykker til byfester.

Tror på avisens fremtid

- Mojo-satsningen er et udtryk for, at vi tror så meget på lokaljournalistikkens fremtid, at vi investerer ganske kraftigt i den. Tidligere skulle vi bare lave en avis én gang i døgnet, men selv om vi uforandret tror fuldt og fast på avisens fremtid, tester vi også alle de andre kanaler, vi kan bruge til at levere vores journalistik. Her er hjemmesiden jv.dk meget vigtig, siger Syddanske Mediers administrerende direktør og ansvarhavende chefredaktør, Peter Orry.