TV der bevæger dig

Vestjysk køkkengigant præsenterer solidt regnskab

Nobia som det ser ud i dag. For 50 år siden startede to brødre med at producere HTH-køkkener i et nedlagt hønsehus i Ølgod. I dag er hønsehuset vokset til 58.000 kvadratmeter store produktionshaller. Foto: Frederikke Langer

Nobia Denmark, der står bag køkkenmærkerne HTH, Invita og uno form, leverer et af de bedste regnskaber nogensinde.

Selskabet med dansk hovedsæde i Ølgod kom ud af 2016 med stigninger i både driftsresultat og i omsætning. Godt 20 procent på driftsresultatet og 4,7 procent på omsætningen.

De tre køkkenmærker har alle haft fremgang, og det baner vejen for Nobias 2020-strategi om at gøre det nemmere og hurtigere at få nyt designerkøkken til attraktive priser.

Adm. direktør hos Nobia Danmark, Rune Stephansen, er tilfreds med regnskabet.

- Vi har en sund forretning med en stærk indtjening, siger Rune Stephansen i en pressemeddelelse.

Vi bygger lige så mange køkkener som i tiden før finanskrisen.

Rune Stephansen, adm. direktør, Nobia Danmark

Han glæder sig over fremgangen.

- Vi bygger lige så mange køkkener som i tiden før finanskrisen, og opgangstiderne ser umiddelbart ud til at fortsætte med kommende ordrer for både Invita, uno form og HTH.

Selvom der er fuld fart i køkkenbranchen, så er tilgangen hos ledelsen og blandt medarbejderne, ifølge Rune Stephansen, den samme i dag som dengang HTH-fabrikken i Ølgod blev grundlagt i 1966, nemlig med den vestjyske mentalitet, om ’at det må da kunne gøres bedre’. 

- At vi hele tiden skal forbedre os er en fast indgroet vestjysk tilgang og en del af Nobias DNA den dag i dag, slutter Rune Stephansen. 

Hoved- og nøgletal fra Nobia Danmarks årsrapport 2016 Foto: Nobia Danmark

Ny og forbedret app - hent den nu
Ny og forbedret app - hent den nu
Ny og forbedret app - hent den nu