LEGO er verdens mest magtfulde brand

Den danske legetøjskoncern Lego har netop overtaget tronen som verdens mest magtfulde brand og overhaler dermed den tidligere verdensetter, italienske Ferrari.

Listen over verdens stærkeste brands har netop fået en ny førsteplads, LEGO. Det skriver Finans.dk

Konsulenthuset Brand Finance laver hvert år en ny liste, hvor de forskellige brands bliver målt på deres maketinginvesteringer og den goodwill, der er bygget op omkring brandet.

- Lego var en overraskende kandidat til at overtage titlen fra sidste års vinder, Ferrari. Det skyldes i høj grad The Lego Movie, der var en stor succes. Endvidere har Lego den styrke, at produkterne appellerer til begge køn i alle aldre, og at børn elsker legetøjet, mens forældrene føler nostalgi, siger Robert Haigh, der er brandekspert hos konsulenthuset Brand Finance, til The Telegraph.

Efter Lego følger konsulentvirksomeheden PwC og den østrigske energidrikproducent Red Bull.

Læs hele artiklen her