Lego fik reklame for millioner ved Oscar-fest

Lego fik ingen Oscar for sin animationsfilm. Men der var reklame for over 60 millioner kroner i et indslag ved prisuddelingen i nat, skriver Berlingske Business mandag.

Legos indslag var titelsangen "Everything is Awesome" (på dansk: Alt er superduper), som varede 2 ½ minut og blev betegnet som et af højdepunkterne i showet, skriver avisen.

En reklamefilm på 30 sekunder til Oscar-showet koster normalt 12,8 mio. kr. Derfor har Lego-indslaget en reklameværdi på 64 mio. kr.

Efter sangen fik talkshow-værten Oprah Winfrey en Lego-Oscar. Den var hun vildt begejstret for - og begejstringen blev delt på Twitter. (Se nedenfor).

Også Meryl Streep, Clint Eastwood og Bradley Cooper fik en Lego-statuette.

Legos titelsang var nomineret til en Oscar i kategorien Bedste titelsang, men tabte.

Og kategorien Bedste animerede film, hvor Lego-filmen var spået en plads, blev vundet af Disneys "Big Hero 6".

Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her, eller ændre din browsers indstillinger.
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her, eller ændre din browsers indstillinger.
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her, eller ændre din browsers indstillinger.