EfB Elite A/S og Arbejdstilsynet betragter nu sommerens meget omtalte sag som afsluttet med, at EfB har gennemført ændringer i klubbens arbejdsmiljøorganisation.
Det er er sket efter, at EfB Elite A/S den 25. august havde besøg af Arbejdstilsynet, som efterfølgende oplyste om, at de overvejede at give Esbjerg fB flere påbud.
EfB har siden taget interne organisatoriske tiltag, som medfører, at arbejdsmiljøorganisationen nu omfatter alle ansatte.
Der er konkret iværksat valg af arbejdsmiljørepræsentanter til samtlige organisatoriske områder.
Desuden har EfB ansat en autoriseret arbejdsmiljøvirksomhed til at foretage de obligatoriske og lovhæftede arbejdspladsvurderinger.
Disse er iværksat og foretaget på samtlige organisatoriske områder, så de omfatter alle arbejdsmiljøforhold.
- Dermed har vi nu lagt denne trælse sag bag os og kan koncentrere os om at skabe sportslige resultater i et både godt og fornuftigt arbejdsmiljø, siger Jens Hammer Sørensen, der er klubbens nye administrerende direktør.