Fysisk butik skal redde nethandel

E-handelsvirksomheden nicehair.dk i Esbjerg har åbnet en fysisk butik, der skal være reklamesøjle, så nethandlen ikke bliver udkonkurreret.

E-handelsvirksomheden nicehair.dk er i vækst på grund af danskernes voksende lyst til at købe billigt ind på nettet. Men konkurrencen på nettet er så stor, at Nicehair nu også har åbnet en fysisk butik - en beauty salon midt i Esbjerg, som skal agere reklamesøjle for e-butikkerne.

Uden en reklamesøjle i 'den virkelige verden' risikerer butikken nemlig at ryge helt ud af markedet.

- Hvis man ser nøgternt på det, så er vi jo snyltere på nettet. Vi tager de brandede varer, og sælger dem billigere, så folk vælger os frem for de fysiske butikker, forklarer direktør Tonni Bruun.

Nicehair planlægger at åbne flere fysiske butikker - blandt andet i Tyskland.

I klippet her kan du høre Nicehair-chefen uddybe, hvorfor det er afgørende at en butik i dag både er til stede på nettet og på gaden: (Varighed: 0:41)