Hun stod frem med historie om p-bøde - nu trækker p-selskabet i land

De 795 kroner, som Karina Nielsen skulle betale i p-bøde, er "et udtryk for en intern misforståelse af interne retningslinjer".

10. november fik Karina Nielsen fra Korning ved Horsens en p-bøde på 795 kroner.

Det selvom hun ifølge sig selv havde parkeret i midten af båsen.

Men bilen var for lang og rakte ud over linjerne. 

Det var ifølge den pågældende p-vagt en overskridelse af de skiltede regler og nok til at lægge en lille gul seddel bag vinduesviskeren.

quote

Det er simpelthen for dårligt, at man skal i medierne, før p-selskabet lytter

Karina Nielsen, Korning

Men nu trækker p-selskabet Europark i land og trækker p-bøden tilbage på grund af "en intern misforståelse af interne retningslinjer".

Og Karina Nielsen mistænker, at det har at gøre med, at hun har stået offentligt frem og fortalt om bøden, som, hun mener, er urimelig.

- Det er simpelthen for dårligt, at man skal i medierne, før p-selskabet lytter og svarer mig. For jeg har jo sendt en klage for længe siden. Det er under al kritik, at man skal gøre så meget ud af det.

Karina Nielsen har 25/11 fået besked om, at hendes p-bøde er annulleret.
Karina Nielsen har 25/11 fået besked om, at hendes p-bøde er annulleret.
Foto: Screendump

Frustrationer og bekymringerne over sin egen p-bøde har fortaget sig. Men nu melder der sig andre tanker.

- Jeg tænker på alle de andre, der også har fået bøder. Får de også trukket dem tilbage? Eller er det bare fordi, jeg har stået frem hos TV SYD?, siger Karina Nielsen.

I en mail angående annullerede p-bøder skriver Europarks presseteam:

- De omhandlede kontrolgebyrer er annulleret, og meddelelse herom er fremsendt til parkanterne. I nogle tilfælde har det være nødvendigt at fremsende meddelelse med post, hvorfor der i disse tilfælde må forventes en vis leveringstid.

Tip os

Har du fået en p-bøde, som, du føler, er urimelig? Så hører TV SYD gerne fra dig. Kontakt os på sogr@tvsyd.dk

Selvom der er sket "misforståelser, vil Europark ikke ændre på retningslinjerne.

- Vi skal igen oplyse, at det på baggrund af det hændte ikke er vores opfattelse, at der er anledning til at ændre vores interne retningslinjer. Vi har dog uddybet og præciseret vores interne retningslinjer, således at eventuelle fremtidige misforståelser heraf er imødekommet.

På bøden står der, at Karina Nielsen havde parkeret uden for båsen. Men hun ved ikke, hvordan hun ellers skulle have parkeret.
På bøden står der, at Karina Nielsen havde parkeret uden for båsen. Men hun ved ikke, hvordan hun ellers skulle have parkeret.

Fik også annulleret p-bøde

Tine Hvam Sørensen fra Horsens fik ligeledes en p-bøde på 795 kroner for at holde en anelse for langt ude af p-båsen.

Hun havde ligesom Karina Nielsen parkeret på samme parkeringsplads på Lilli Gyldenkildes Torv i Horsens.

Hun stod også frem hos TV SYD, og torsdag fik hun så annulleret sin p-bøde.

Ligesom Karina Nielsen undrer Tine Hvam Sørensen sig over tidspunktet for annulleringen.

- Jeg sidder med en oplevelse af, at mediedækningen har haft en indflydelse, og jeg undrer mig over, om det er det, der skal til, siger hun og tilføjer:

- Jeg kan kun håbe, at den var blevet annulleret alligevel.

Ejeren af p-pladsen, AP Ejendomme, slog torsdag fast over for TV SYD, at Karina Nielsens p-bøde var forkert.

AP Ejendomme sagde samtidig, at man vil tage en snak med Europark om, hvordan Europark skal administrere p-pladsen.

En anden, der vil tage en snak med p-selskaberne, er citychef i Horsens, Michael Kongsmark, der frygter, at historierne om p-bøderne vil afholde folk fra at besøge Horsens.

- Flere af vores butikker har måttet lægge øre til kunder, der mener, at de har fået en urimelig p-bøde. Det er ikke det, vi skal være kendt for. Vi vil være kendt for at være en åben handelsby, der modtager folk med åbne arme. Nu vi gå i dialog med kommunen og med de selskaber, der udsteder bøder. Der er ingen, der har interesse i, at vi får et dårligt ry, sagde citychefen mandag til TV SYD.