Kæresten skal med til Esbjerg

Ny markedsføring skal give ingeniørers bedre halvdele lyst til at bo i energimetropolen. Det skriver Lokalavisen Esbjerg.

Esbjerg er alt for kendt for maskuline kraner og borerigge. Men nu skal en ny, feminin markedsføring overbevise koner og kærester til ingeniører om, at Esbjerg er attraktiv at bo i.

I denne uge sender Esbjerg 33.000 magasiner ud til ingeniørers og maskinmestres familier i hele landet, der handler om det gode liv i Esbjerg.

- Når de personer, som vi gerne vil nå, nemlig de højtuddannede, skal beslutte at flytte, så ved vi, at de ikke gør det alene. Familien skal blandt andet kunne se sine børn vokse op i Esbjerg, fortæller marketingschef Birgit Bech Jensen til Lokalavisen Esbjerg om ændringen i Esbjerg Erhvervs Udviklingsstrategi.

Esbjerg har i flere år kæmpet med at få ingeniører og andre højtuddannede i energisektoren til byen.

- Læs Lokalavisens artikel her