Fanø vil forføre turister

Fanø vil forføre turister med en ny hjemmeside, der skal markedsføre vadehavs-øen og tiltrække flere gæster.

Fanø er den kommune i Danmark, hvor indtægterne fra turisme fylder mest i den samlede økonomi.

- Internettet er det vigtigste kommunikationsmiddel til at præstere vores ø over for omverdenen, og den nye www.visitfanoe.dk er langt mere visuel med store, flotte fotos end den tidligere. I stedet for at dænge potentielle gæster til med informationer vil vi vække interessen for vores område og friste dem til at købe vore produkter, siger direktør i Fanø Erhvervs- og Turistråd Poul Therkelsen.

Fanø er frontløber i Destination Sydvestjyllands digitale hamskifte, og inden 1. april præsenterer også Vejen og Tønder Kommuner samt destinationen nye hjemmesider. De hidtidige hjemmesider er baseret på VisitDenmarks platform, hvilket har givet ensartethed, men svaghederne har været layoutet, en omstændelig opdatering og manglende integration af sociale medier.

- Vore gæster kan dele oplevelser og indtryk med hinanden på Facebook og andre foretrukne mødesteder, siger Anne-marie Kruuse, der er digital koordinator i Destination Sydvestjylland.

Hjemmesiden er udviklet i samarbejde med reklamebureauet Moove, og i løbet af få uger vil den fremtræde på fem sprog.