Louise fra Fredericia repræsenterede Danmark til Eurovision

Louise Rindal fra Fredericia, der blandt andet er kendt fra det sociale medie TikTok, brugte sin lørdag i Torino som officiel repræsentant for Danmark og Norden til Eurovision.

Den danske Eurovision-gruppe, Reddi, nåede ikke længere end semifinalen ved årets konkurrence. 

Men det er ikke ensbetydende med, at Danmark ikke var repræsenteret ved lørdagens store show.

For i mængden af de mange mennesker var Louise Rindal fra Fredericia også at finde - og hun var ikke en del af det almindelige publikum.

- Jeg har set Eurovision sammen med min familie siden jeg var helt lille, så det var virkelig fedt, at jeg kunne være en del af det, siger hun til TV SYD.

Officiel repræsentant for den officielle sponsor

Louise Rindal er blandt andet kendt fra det sociale medie TikTok, hvor hun går under navnet @kellylouisekilljoy. 

Hun har i skrivende stund over 1,2 millioner følgere på det sociale netværk.

Hvad er TikTok?

  • TikTok er et socialt netværk, hvor brugere kan dele korte videoer med blandt andet sang-efterligning, humor, dans eller andre talenter.


  • Netværket ejes af ByteDance, et Beijing-selskab der blev grundlagt i 2012 af Zhang Yiming. Mediet blev frigivet i 2017 til iOS og Android til markedet uden for Kina.


  • Alle brugere kan selv lave videoer på maksimum tre minutter, hvortil man kan finde en sang/lyd til videoen. Man kan også tilføje forskellige effekter og filtre til videoerne.

Og det er netop TikTok, der var årsagen til, at Louise brugte sin lørdag til det store sceneshow i Torino.

Her bestod opgaven i at skabe reklame for arrangementet, og for TikTok, ved at dele korte videoer fra showet.

- Jeg elsker at underholde, så det gør mig meget stolt, at jeg kan være en del af underholdningen til så stort et show, siger hun.

Louise Rindal fremhæver især én video, som hun er særligt glad for. Artiklen fortsætter under videoen.

Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her, eller ændre din browsers indstillinger.

Det sociale medie er årets hovedsponsor til Eurovision, og i den anledning havde det sendt 25 såkaldte 'TikTok'ere' afsted som officielle repræsentanter.

Louise Rindal var én af dem, og hun skulle repræsentere Danmark og Norden. 

- Jeg føler, at vi blev behandlet som rockstjerner. Da vi kom til vores hotel, stod der fans og ventede på os, og vi blev også inviteret på 6-retters menu på en michelin-restaurant midt i Torino, siger hun.