Du er på inde på din kommunes hjemmeside og skal søge oplysninger om flytning. Pludselig går du i stå, og kan ikke komme videre. Klokken er 19.30, og telefonen til eksempelvis Fredericia Kommune er lukket. Hvad gør du? Ringer til Hotline Syddanmark
- Vi ønsker at give borgerne bedre mulighed for klare sig digitalt via de kommunale hjemmesider. Vi oplever, at borgerne nogle gange har behov for hjælp ? også uden for kommunens åbningstider. Derfor har vi etableret Hotline Syddanmark, hvor borgerne kan få hjælp efter åbningstiden, siger kontorchef i Fredericia Kommunes Borgerservicecenter Jane Andersen, Fredericia Kommune.
Det nye kommunale samarbejde Hotline Syddanmark betyder, at borgerne kan ringe til en Hotline, hvor en kommunal medarbejder frem til kl. 21.00 hver aften ? søndag til torsdag ? vil sidde parat til at guide borgerne videre, således at borgeren får løst sit problem.
De 19 kommuner bag initiativet har etableret en vagtordning, således borgerne kan ringe til hotline-nummeret fra kommunerne har lukket deres telefoner og frem til kl. 21.00 om aftenen.
.