Turismen omkring Lillebælt skal løftes

Destination Lillebælt, der er en fælles turismesatsning for Middelfart, Fredericia og Kolding kommuner, skal løfte turist-erhvervet omkring det smukke og smalle farvand mellenm Jylland og Fyn.

De fire medarbejdere i Destination Lillebælt har kun været i gang i lidt over en måned, alligevel er der allerede fuld fart over feltet. Der er sat undersøgelser i gang af, hvorvidt der er mulighed for at få en turbåd, der kunne lægge til en række steder langs Lillebælt og i Kolding Fjord, hvad der har vist sig, at være stor interesse for i turisterhvervet.

Danmark ? herunder destinationen Lillebælts område - har i de seneste år tabt terræn på det tyske marked. Antallet af tyske overnatninger er faldet med 27 procent fra 2001 til 2011 Derfor er det tyske marked netop noget af det, Destination Lillebælt har grebet fat i med det samme ved at arrangere en række presseture for tyske journalister til området. Den første pressetur løber af stabelen i starten af juni og vil fokusere på de oplevelser, området kan tilbyde voksne par, der er på weekend eller ferie uden børn.