De ansatte på jobcentet i Haderslev er blevet anklaget for at tale nedsættende til borgerne, være uforstående og lave dårlig sagsbehandling. Lige siden facebookgruppen 'Syg i Haderslev' blev oprettet sidste år, har luften mellem gruppens medlemmer og de ansatte på Jobcentret været kold.
Men efter at facebookgruppen administratorer har haft et møde med Jobcenterets ledelse om forbedret kommunikation, ser det ud til, at stemningen er blevet løftet væsentligt.
- Det er en god følelse, at vi blev lyttet til. Der er ingen tvivl om, at dette møde er afsættet til et konstruktivt arbejde samarbejde imellem 'Syg i Haderslev' og Jobcentret, siger Sisse Stæhr, der er administrator af 'Syg i Haderslev', til Lokalavisen Haderslev.
Jobcentret i Haderslev lancerede tidligere på måneden et initiativ, der skulle forbedre den skriftlige kommunikation, så kommunens beslutninger kan blive nemmere at forstå. Det mente Sisse Stæhr ikke var godt nok alene, fordi det ifølge administratoren også er den mundtlige kommunikation i form af nedsættende ord, der er problematisk.
Jobcentret vil nu arbejde videre med at forbedre den samlede kommunikation.