Nu har Sønderjyske fundet sin fan-øl

Sønderjyskes fans har smagt og stemt – og nu kan de snart skåle i den nye Blue Bird, når de lyseblå skal på banen.

I de seneste dage har et noget utraditionelt valg fundet sted i det sønderjyske.

Det ”Sønderjyske Øl Valg” har sportsklubben Sønderjyske og bryggeriet Fuglsang sammen døbt valget om at finde de lyseblås nye fan-øl.

Tre forskellige øltyper har derfor de sidste dage været til valg i Sønderborg, Haderslev, Aabenraa og Løgumkloster, hvor op mod 500 deltagere har smagt og stemt på deres favorit. Og nu er vinderen fundet, oplyser Sønderjyske i en pressemeddelelse.

 

Sådan kommer den nye sønderjyske fan-øl, Blue Bird, fra bryggeriet Fuglsang til at se ud.
Sådan kommer den nye sønderjyske fan-øl, Blue Bird, fra bryggeriet Fuglsang til at se ud.
Foto: Fuglsang & SønderjyskE

 

Det er endda blevet til en ganske overbevisende sejr til øltype A, som fik mere end 43 procent af stemmerne. Øllen bliver af brygmester og direktør Henning Fuglsang beskrevet som ”en overgæret øl, ret lys i farven”. Og ifølge brygmesteren venter der de lyseblå fans ”en ganske særlig, frugtagtig smagsoplevelse”, når de fremover nyder en Blue Bird, som fan-øllen er blevet døbt.

Fuglsang går nu i gang med at brygge den nye fan-øl. Går det som planlagt, så har Sønderjyskes tilskuere første gang mulighed for at skåle i Blue Bird, når superligaholdet den 26. februar møder Brøndby IF på Sydbank Park i årets første hjemmekamp.

Blue Bird skal fremover sælges og nydes ved Sønderjyskes hjemmekampe i Broager Sparekasse Skansen (herrehåndbold), Aabenraa Idrætscenter (damehåndbold) og superligakampene. Derudover bliver øllen også præsenteret for dagligvarekæder og butikker i Sønderjylland.

I SE Arena i Vojens er det Unibrew, der levererer øllen i form af Royal og Heineken.