Horsens Kommune tjekker telefon-servicen

Telefontjek skal være med til at sikre borgerne en endnu bedre og billigere service, når de ringer til Horsens Kommune.

De kommunalt ansatte i Horsens bliver i denne tid udsat for stribevis af kontrolopkald, der skal tjekke, om de tager telefonen, når den ringer - og om de lægger besked til deres kollegaer om at ringe borgerne op hurtigst muligt, hvis dét er ønsket.

Telefontjek skal være med til at sikre borgerne en endnu bedre og billigere service, når de ringer til kommunen.

- Selvom borgerne så vidt muligt skal bruge de elektroniske selvbetjeningsløsninger, vil der fortsat være situationer, hvor den billigste og mest effektive kommunikationsform er at gribe telefonen. Med undersøgelsen vil vi sikre, at borgerne aldrig ender med uforrettet sag, når de ringer til kommunen, siger kommunaldirektør Niels Aalund.

En korrekt telefonbetjening er med til at spare skattekroner, da det er dyrere, hvis borgerne i stedet for skriver breve til kommunen eller møder personligt op.

Kontrolopkaldene, som varetages af et eksternt firma, omfatter primært ansatte på kommunens jobcenter og rådhus.