Vil prøve-smage varer og butiksløsninger

Fødevarefirmaet Easyfood i Kolding genindfører gamle dages mundskænk. I et nyt udviklingscenter vil firmaet afprøve de løsninger og de produkter, som de gerne vil sælge. Det inkluderer bl.a. en fuldt udbygget cafe og pop-up-butikker.

- Vi vil gerne understøtte en holistisk tankegang og medarbejderkultur, der skal gøre det muligt at tænke både kreativt, anderledes og så tæt på kundens virkelighed som overhovedet muligt, forklarer Easyfoods direktør Flemming Paasch. På den måde får vi et arbejdende laboratorium og værksted, og det mindsker afstanden til både kunden og brugerne.

Easyfood har bl.a. ansat en designer og en kokke-uddannet konceptudvikler, der udvikler i tæt samarbejde med kunderne og gerne ude hos dem, midt i salgs og forbrugs situationen.

EasyFood har fokus på færdige løsninger og koncepter til convenience stores , cafeer og kaffebarer Virksomheden omsatte sidste år for 200 mio. kr. Virksomhedens vækst skyldes ikke mindst udenlandske markeder i bl.a. Polen, Tyskland og Skandinavien.

- Vi har oparbejdet 14 års erfaring i fødevarebranchen og gjort det til en unik forretningsmodel, hvor hovedaktiviteten er at løse udfordringer og skabe værdi for kunderne, så de opnår vækst og udvikling i deres forretningskoncepter. Det er det, vi bliver belønnet for nu i markedet. Vi har skabt en stor legeplads, som kommer vores kunder, leverandører og interessenter til gode, tilføjer direktøren.

Flemming Paasch forventer, at det nye innovationscenter vil give øget vækst i de kommende år.