Cimber-køber sprang fra

Usikkerhed om, hvormange af Cimbers fly, der rent faktisk kan flyve, fik en mulig køber af selskabet til at springe fra.

Op til konkursen byttede Cimber Sterling rundt på motorer og andre vitale dele på sine 26 fly.
Hvilke fly, der rent faktisk kan flyve, og hvilke, der ikke kan, er der så stor usikkerhed om, at en mulig køber sprang fra.
Det skriver branche-sitet check-in.dk.

- Det var i sidste ende årsag til, at den interesserede køber til hovedparten af forretningen sprang fra, siger kurator Lisa Bo Larsen fra Kromann Reumert til hjemmesiden.

Af Cimber Sterlings 26 fly var de 15 ifølge hjemmesiden leasede, mens 11 var ejet af selskabet.
Flere leasingselskaber og panthavere har efter konkursen måtte erfare, at deres fly står uden vitale dele som motorer.

- Der er ikke færre motorer end der er fly. Men der kan være tale om, at en motor fra ét fly så at sige er blevet "grebet" af et andet fly, når det har siddet på flyet i en periode, siger Lisa Bo Larsen.

Fire fly er blevet lejet ud til et nyt selskab med navnet Cimber A/S, der flyver for SAS. Derudover har charterselskabet Jet Time overtaget driften af to Boeing-fly.