Genoplev kærligheden

Turistbranchen prøver at lokke danskere til at holde ferie i Danmark med en ny kampagne. Den hedder "genoplev kærligheden".    

Turistbranchen i Danmark har det hårdt så hårdt, at VisitDenmark har lanceret en kampagne, der skal få danskerne til at holde ferien herhjemme. Det skriver metroXpress.

De udenlandske turister svigter, så nu vil VisitDanmark forsøge at få danskerne til at blive hjemme og holde ferien her.

VisitDenmark håber, at det faldende antal overnatninger kan afhjælpes af danskerne.

- Vi vil gerne have flere danske børnefamilier og par til at vælge Danmark som mål for deres ferie, og med kampagnen ønsker vi at vise Danmark som et ferieland med masser af muligheder, siger projektchef Monica Svendsmark Hansen fra VisitDenmark.

Og der er god brug for danske turister: Udlændingene svigter nemlig.

I rekordåret 1993 overnattede 27 millioner udenlandske turister.
I 2009 var tallet faldet til 19,2 millioner overnatninger.