Millionstøtte til markedsføring af Vadehavet

Region Syddanmark støtter markedsføringen af Vadehavskysten med 1 million kroner. Målet er at gøre Vadehavskysten endnu mere salgsbar.

En række erhvervsdrivende langs Vadehavskysten har taget initiativ til fælles markedsføring af de mange natur- og kulturoplevelser, der findes fra Blåvand i nord til Tønder i syd. Det sker i en ny organisation Vadehavskysten F.M.B.A. Esbjergs turistchef Henrik Vej Kastrupsen er ankermand på tiltaget.

Målet er at gøre Vadehavskysten endnu mere salgsbar, og samtidigt ønsker man med en ny hjemmeside om vadehavskysten at skabe en enkel og overskuelig indgangsvinkel overfor både nye turister, men også over for de mange tusinde turister, der allerede har fundet vej til Vadehavskysten. 

- Vi støtter Vadehavskysten, fordi vi gerne vil bakke op om projekter, der bidrager til væksten inden for turisterhvervet. Her går erhvervslivet forrest og tiltaget har et kommercielt sigte. Vadehavskysten satser samtidigt på høj kvalitet i både kommunikationen og på produktsiden, og det mener vi er helt nødvendigt for at få succes, siger regionsrådsformand Stephanie Lose (V).