Naturen skal sælge Varde

En ny strategi for Varde Kommune lanceres fredag. "Vi i naturen" er sloganet, der skal trække nye borgere og turister til Vestkystkommunen.

Varde er en af de kommuner i Danmark, der tager imod flest kyst-turister og det naturskønne område blev sidste år kåret til "Årets cykelkommune" af Danmarks Cyklistforbund. Titlen blev hevet i land foran blandt andre København og Odense, fordi kommunen er dygtige til at få såvel borgere som turister op på den tohjulede og ud i naturen.

Det potentiale bygges der nu videre på en en noget større målestok. Branding-kampagnen "Vi i naturen" kommer fremover til at gennemsyre kommunens kommunikation.

Cykel-succesens brand bliver "Vi cykler stærkt i naturen."

Nyt Tirpitz-museum som flagskib

Et af de mange projekter, der kommer til at danne rammen om den nye strategi er et nyt museum ved Tirpitz-fæstningen. Det nye museum er tegnet af den verdensberømte arkitekt Bjarke Ingels og forventes indviet i foråret 2016. Her er sloganet "Vi formidler historien i naturen."

LINK: Læs mere om det nye museum

En stribe andre flagskibe er også med på natur-vognen. Blandt andet Vardes Open Air koncert, Ølgod Skulpturfestival og det lokale landbrug.