Oversigt

Feriehusfadæse risikerer at afskrække tyske turister, mener formand

Kigger man på anmeldelsesportalen Trustpilot, hvor kunder kan tilkendegive deres tilfredshed med en virksomhed på en skala fra en til fem stjerner, så tegner der sig hurtigt et billede af generel utilfredshed over ferieudlejningsbureauet DanCenter.

På Trustpilot har DanCenter indtil videre i marts måned i år modtaget 157 anmeldelser fra kunder, hvoraf de 104 af dem giver virksomheden den laveste karakter i form af én stjerne.

Flere af kunderne skriver sågar, at de ville give DanCenter nul stjerner, hvis det var muligt. 

Langt de fleste af de dårlige kundeanmeldelser af DanCenter på Trustpilot er fra kunder, der har lejet et hus gennem virksomheden, men man skal ikke lede længe for at opdage, at der også er udlejere blandt de mange utilfredse kunder.
Video: Trustpilot.dk, Grafik: Martin Littau Herlevsen

En, der kan nikke genkendende til den store utilfredshed med DanCenter, er Kim Juhlin.

Han er formand for foreningen Fritidshusejerne, der repræsenterer de danske sommerhusudlejeres interesser.

- Jeg har været i branchen siden 1990, og jeg har aldrig oplevet noget lignende, fortæller Kim Juhlin og fortsætter:

- Min helt store bekymring i det her er, om det i virkeligheden er så stor en fadæse, så det vil påvirke tyskernes lyst til at leje sommerhuse i Danmark fremadrettet.

Nogle af dem, der er utilfredse er Lars og Pia Lichtenstein fra Aarhus.

De har for nyligt overtaget den ferielejlighed på Rømø, de længe har drømt om, men med i handlen fulgte en kontrakt om udlejning gennem DanCenter, som har gjort drømmen til et mareridt. Læs mere om det i artiklen herunder: