Elever dobbelt så dygtige

På Langmarkskolen i Horsens skal eleverne hver dag skrive ned, hvad de lærte i går, og hvad de skal lære i dag. Det hjælper tilsyneladende.

Takket være et systematisk fokus på dagens - og gårsdagens - undervisning er eleverne i 3.-6. klasse på Langmarkskolen i Horsens begyndt at rykke sig markant. Det skriver Horsens Kommune i en pressemeddelelse.

Det viser målinger af elevernes resultater i blandt andet matematik, hvor de på en del områder klarer sig dobbelt så godt nu som for et halvt år siden.

Eleverne på Langmarkskolen starter eleverne hver dag med et tjek ind, hvor de skal skrive ned, hvad de lærte i sidste matematiktime, og hvilke mål de har for dagens undervisning. Tilsvarende slutter undervisningen med et tjek ud, hvor de skal skrive ned, om de har lært dét, de skulle. De skal desuden give en vurdering af deres egen arbejdsindsats.

Skoleleder Birthe Rasmussen understreger dog, at resultaterne er baseret på henholdsvis de frivillige og de obligatoriske nationale tests og altså udelukkende viser et øjebliksbillede.

Der går 455 elever på Langmarkskolen i Horsens.