Ekspert ikke i tvivl: Reklamen virker

Upoleret og ærligt. Ingen tvivl om at reklamen virker, mener kommunikationsekspert.

Og der er ingen tvivl om, at reklamen virker. Det siger Sune Bang, administerende direktør i kommunikationsbureauet København. 

- Her har du en fuldstændig upoleret performance. Det er bare en mand, der slet ikke forholder sig til, hvordan han fremstår. Han fortæller, at det er billigt. Du får rent besked og det kører bare derudad. What you see is what you get, siger han til TV2.dk.

- Det er en levendegjort avis tilført begejstring. Og så elsker jeg, at han er så detailorienteret, at han samtidig ikke kan lade vær med at rette på fisken, når han nu er der. 

Ifølge Sune Bang vinder det ærlige og oprigtige look mere og mere frem i reklamebranchen, fremfor de polerede, indstuderede og medietrænede glansbilleder.

- Det kan godt være, nogen griner af det og synes, det er plat eller amatøragtigt. Men det passer til målgruppen, hvor det handler om tilbud og prisgaranti. Michael Simonsen er den mand, vi gerne vil møde i en lille flække. Han er menneskelig og snakker om gode tilbud - for det er det, han lever for. Han er næsten som en figur, reklamefolk kunne have opfundet. 

Alligevel advarer Sune Bang mod, at andre tager lige præcis denne ide fra Rema 1000 i Børkop. For så ender det med at blive for normalt og kedeligt. Til gengæld kan alle reklamefolk lære noget af Michael Simonsens udstråling. 

- Autencitet er en klar tendens i tiden. Sådan er det også med politikere og producenter. Almindelige mennesker er rigtig dygtige til at afkode den slags, siger han.