TV der bevæger dig

Vestjysk køkkengigant præsenterer solidt regnskab

Nobia Denmark, der står bag køkkenmærkerne HTH, Invita og uno form, leverer et af de bedste regnskaber nogensinde.

Nobia som det ser ud i dag. For 50 år siden startede to brødre med at producere HTH-køkkener i et nedlagt hønsehus i Ølgod. I dag er hønsehuset vokset til 58.000 kvadratmeter store produktionshaller. Foto: Frederikke Langer

Selskabet med dansk hovedsæde i Ølgod kom ud af 2016 med stigninger i både driftsresultat og i omsætning. Godt 20 procent på driftsresultatet og 4,7 procent på omsætningen.

De tre køkkenmærker har alle haft fremgang, og det baner vejen for Nobias 2020-strategi om at gøre det nemmere og hurtigere at få nyt designerkøkken til attraktive priser.

Adm. direktør hos Nobia Danmark, Rune Stephansen, er tilfreds med regnskabet.

- Vi har en sund forretning med en stærk indtjening, siger Rune Stephansen i en pressemeddelelse.

Vi bygger lige så mange køkkener som i tiden før finanskrisen.

Rune Stephansen, adm. direktør, Nobia Danmark

Han glæder sig over fremgangen.

- Vi bygger lige så mange køkkener som i tiden før finanskrisen, og opgangstiderne ser umiddelbart ud til at fortsætte med kommende ordrer for både Invita, uno form og HTH.

Selvom der er fuld fart i køkkenbranchen, så er tilgangen hos ledelsen og blandt medarbejderne, ifølge Rune Stephansen, den samme i dag som dengang HTH-fabrikken i Ølgod blev grundlagt i 1966, nemlig med den vestjyske mentalitet, om ’at det må da kunne gøres bedre’. 

- At vi hele tiden skal forbedre os er en fast indgroet vestjysk tilgang og en del af Nobias DNA den dag i dag, slutter Rune Stephansen. 

Hoved- og nøgletal fra Nobia Danmarks årsrapport 2016 Foto: Nobia Danmark