P-vagter på kursus i kundepleje

I disse dage er der småt med P-vager i Vejle. P-vagter fra firmaet Q-park er nemlig sendt på kursus. Her skal de blandt andet blive bedre til at håndtere rasende billister. Det sker blandt efter, at TV SYD i efteråret kunne fortælle om billister, der var utilfredse med private parkerings-selskabers skiltning og håndtering af kundeklager. Test.

Det har fået Q-park til at satse på at ruste deres vagter til en bedre kommunikation med bilister, som de møder i deres arbejde.

Du har parkeret bilen og kontrolleret p-skiven op til flere gange. Og selv om du var sikker på, at du overholdt reglerne, hænger der alligevel en hvid seddel i forruden, når du kommer tilbage fra indkøbsturen.

Mange danske billister kan nikke genkendende til dén situation. Og hvor de fleste af os er glade for betalingsparkering, når det er med til at sikre ledige parkeringspladser, er det de færreste, der kan se fidusen, når fælden klapper, og parkeringsbøden lander i forruden.

Flere parkeringsvagter oplever hårde, verbale overfusninger og deciderede fysiske overfald fra ophidsede billister, der mener, de er blevet uretfærdigt behandlet. Således har parkeringsvagterne hos Q-Park på årets seks første måneder oplevet 10 konfrontationer mod syv konfrontationer i samme periode sidste år. Det svarer til en stigning på lige knap 43 procent.

Se mere i TV SYD Nyheder kl. 19.30